Hybride bijeenkomsten organiseren?

Wij helpen je verder. 

Vóór Corona, toen de meeste bijeenkomsten live waren en we nog lang niet zoveel online werkten, plande je een heidag, een strategiesessie of een brainstorm op locatie. Materialen genoeg, flipovers en brownpapers werden volgehangen met post-its en je had iemand die dit proces in goede banen leidde. Maar hoe doe je dit tegenwoordig? Er wordt meer vanuit huis gewerkt, vergaderingen vinden vaker online plaats waar de fysieke materialen niet voor handen zijn. Hybride bijeenkomsten worden daarom inmiddels meer en meer ‘normaal’.  

Van offline naar online bijeenkomsten en allebei; waar moet je op letten? 

Een gewone vergadering kun je prima online te doen: je maakt een link aan in Teams, Hangout of Zoom, nodigt mensen uit en deelt eventueel de benodigde inhoud via een presentatie. Je laat mensen hun ideeën delen in de chat. Maar hoe doe je het met het uitdenken van een strategie, een brainstorm over een nieuw product of dienst, het opstellen van het nieuwe jaar/bedrijfsplan of als je een proces wilt verbeteren? Dan is er heel wat meer nodig om goede resultaten te bereiken. Dat is online al een uitdaging, zeker als je probeert online te doen wat je altijd offline deed. Een hybride bijeenkomst gaat nog een stap verder, met elementen van zowel offline als online bijeenkomsten, en dat dan tegelijk… 

Hybride bijeenkomsten is de toekomst 

Letterlijk betekent hybride: een kruising van twee soorten. Hybride werken is het flexibel kiezen van de locatie waar werk plaatsvindt, waarbij het ‘wat’ van het werken het ‘waar’ bepaalt (en niet andersom). Waar het woord hybride in combinatie met bijeenkomsten wordt genoemd, wordt daarmee meestal bedoeld dat er zowel online als offline deelnemers zijn. We hebben een boek geschreven over dit onderwerp met als titel: hybride bijeenkomsten. Daaronder verstaan wij een manier van samenwerken waarbij offline vormen van samenwerken gecombineerd worden met online vormen van samenwerken, waarbij techniek een belangrijke rol speelt en waarbij de deelnemers aan het proces niet allemaal of niet allemaal op hetzelfde moment (live of online) bij elkaar zijn. 

Tips, een checklist en direct toepasbare werkvormen voor hybride bijeenkomsten 

We kunnen er niet meer omheen: hybride samenwerken is de nieuwe manier van werken. Centraal daarbij staat de interactie tussen mensen. Ons boek richt zich op hoe je die interactie vormgeeft door middel van het organiseren en faciliteren van effectieve en sprankelende bijeenkomsten. Het biedt praktische tips, een handige checklist en direct toepasbare werkvormen. Wat je kunt verwachten staat hier onder opgesomd. 

R

Hoe werk je op een inspirerende manier samen?  

R

Hoe werk je op een inspirerende manier samen?  

R

Hoe werk je op een inspirerende manier samen?  

R

Hoe werk je op een inspirerende manier samen?  

R

Hoe werk je op een inspirerende manier samen?  

R

Hoe werk je op een inspirerende manier samen?  

Meer over het boek hybride bijeenkomsten 

Het boek ‘hybride bijeenkomsten’ is bestemd voor iedereen die bijeenkomsten ontwerpt en begeleidt en daarbij als doel heeft dat deelnemers actief meedoen, goede resultaten behalen en er energie van krijgen.

Een must voor trainers, voorzitters, actieve teamleden, docenten of facilitators.

Heb je vragen over dit onderwerp? Wij vertellen je er graag meer over. Neem gerust contact met ons op. 

Nieuwsgierig?

Inzicht krijgen in nieuwe manieren van werken en de sleutel tot werkgeluk ontdekken?

Actueel

Hier vind je de laatste nieuwsberichten

Agenda

Hier vind je een overzicht van trainingen en inspirerende meetings die wij organiseren

Nieuwsbrief

Meld je aan voor de nieuwsbrief